5. 9. 2017

Na co se těším do kina

září a říjen


Výhled kinopremiér. Zdroj okének jsou oficiální trailery na Youtube.

To

(It, r. Andy Muschietti)

V kinech od:  07.09.2017

Adaptace děl Stephena Kinga to mají většinou těžké, poslední pokus – Temná věž (The Dark Tower, r. Nikolaj Arcel)– skončil v podstatě nezdarem. Tento rok dostaneme druhou kingovku, adaptaci legendární knihy To. Když jsem to před několika lety četl, měl jsem dojem, že je to asi ta nejděsivější kniha, co jsem kdy četl, a zaujala mě struktura knihy, kdy vyprávění osciluje mezi minulostí v padesátých letech a přítomností v letech osmdesátých.

Jedná se už o druhé audiovizuální zpracování tohoto náročného a gigantického románu (přes 1000 stran), první verze vznikla pro televizi v roce 1990. Tu jsem sice neviděl (plánuji před návštěvou kina), ale tuším, že se snaží do určité míry dodržovat strukturu knihy s dvěma časovými liniemi. Nové To by se mělo zabývat pouze první časovou linií s dětskými hrdiny a pokud uspěje měli bychom dostat druhý díl s druhou časouvou linií. Celkem logická a rozumná volba.

Režíruje Andy Muschietti, který stojí za hororem Mama (Mamá, 2013), ten se mi pokud si vzpomínám docela líbil, ale přijat byl rozporuplně. Muschietti nahrazuje původního Caryho Fukunagu (režisér nepříklad první série Temný případTrue Detective), který se nepohodl se studie a zůstal alespoň podepsaný pod scénářem. Avšak vypadá to, že Muschietti má docela cit pro zneklidňující kompozice a děsivou ikonografii.
Červený balónek asociovaný se zlem klouže pozadím, zároveň vidíme absenci reakcí lidí kolem
Siluleta se zářícíma očima ve tmě
Pár v projíždějícím autě sleduje šikanu a nezasáhne, střih na pohled kluků, v nepřerušeném záběru odjíždějícího auta se v zadním okénku najednou objeví balónek


A já doufám, že dostaneme zase jednou hororovou detektivku jako byl například Verbinského Kruh (The Ring, 2002).
Hrdinové u mapky zjistí, že je vše propojeno kanalizačním systémem
Hledání stop v minulosti?


Americký zabiják

(American Assassin, r. Michael Cuesta)

V kinech od: 14.09.2017

Akční thriller podle knižního bestselleru Vince Flynna, prequelu k jeho sérii o agentu Mitchi Rappovi. Nečetl jsem a upřímně v dohledné době ani nehodlám. Láká mě však představa, že dostanu sérii drsných, krvavých akčních thrillerů, nebo alespoň tento jeden.

Posledních pár let, nejspíš s rozmachem komiksových filmů, dostáváme v kině většinou akce, které jsou extravagantní a excesivní, i série Rychle a zběsile se pohybuje směrem k čím dál šílenějším kouskům. Ne že by mi to samo o sobě vadilo, prostě mi jen chybí také něco trochu přízemnějšího. A Atomic Blonde se Zabijákem a bodyguardem to fakt nevytrhne. Mitch je sice (asi) trochu nadčlověk, co vymlátí plnou místnost, a násilí je možná lehce over the top, ale je to něco co se blíží spíše Bourneovi, Craigovu Bondovi nebo třeba Reacherovi, než komiksově nadsazenému Kingsmanovi.
Mitch je oblkíčen a má (nejspíš) být zastřelen. Nepřátele jednoduše přemůže
Mitch vrazí autem do nepřítele – over the top násilí?
Mitch úsporně odzbrojí protivníka


Kingsman: Zlatý kruh

(Kingsman: The Golden Circle, r. Matthew Vaughn)

V kinech od: 21.09.2017

Když už je tedy řeč o Kingsmanovi, do kin se blíží druhý díl a já si říkám, že tohle by mohl být jeden z těch druhých dílů, jenž překoná svého předchůdce. Někdy úspěch prvního dílu může autorovi dát větší důvěru producentů, tudíž větší rozpočet, ale doprovázený větší mírou tvůrčí volnosti (Terminátor 2, X-Men 2, …). A Matthew Vaughn je režisér, který o nápady nemá nouze.

Zároveň druhý díl již nemusí tolik exponovat. Byť trochu bude muset, protože tu máme nejen nového záporáka, ale také se z Británie přesouváme do USA k organizaci Statesman s kopcem nových postav, aspoň Eggsy má už svůj výcvik za sebou. Úpřímně co mi na prvním díle vadilo nejvíce bylo trochu neohrabané vedení příběhu skrze dvě linie (Eggsyho a Harryho).
Statesman

Opět je film stylizovaný do podoby komiksu a videohry s nadsazeným násilím a komiksově přepálenou akcí využívající o něco delších záběrů, většího rámu, výrazných kamerových pohybů a střídajících se zpomalovaček a zrychlovaček.
Eggsy srazí protivníka na zem, kamera přerámuje a Eggsy se vyhne ráně od druhého padoucha, postřelí třetího a vyhoupne se na něj, kamera jde za Eggsym sledovacím záběrem. Po střihu ve zpomalovačce zastřelí druhého, ve zrychlovačce se otočí na prvního a ve zpomalovačce ho zastřelí, zatímco kamera dělá oblouk rychlostí, jenž koresponduje s rychlostí obrazu. To vše vytváří rytmus, který dává akci energii typickou pro Vaugnovy akční filmy a podílý se komiksové a videoherní stylizaci. – Ve filmu to může být setříháno jinak.


Wind River

(Wind River, r. Taylor Sheridan)

V kinech od: 28.09.2017

Mám rád detektivky, takže se mi opravdu zamlouvá, že ve třech týdnech dostanu tři. První z nich je režijní debut Taylora Sheridana, znám díky scénářům k Sicario: Nájemný vrah (Sicario, 2015, r. Denis Villeneuve) a Za každou cenu (Hell or High Water, 2016, r. David Mackenzie) (za který byl nominovaný na Oscara). Wind River si zároveň Sheridan také napsal. Vypráví o vyšetřování vraždy v indiánské rezervaci v odlehlé části Wyomingu. Film sklidil velmi dobré ohlasy, mluvící o intenzivní thrilleru a některé film prohlašují za jeden z nejlepších roku.
Odlehlost rezervace
Vlk ve sněhu – chladné, drsné prostředí

Ohledávání těla …
… a sledování stop – klasická detektivní práce


Blade Runner 2049

(Blade Runner 2049, r. Denis Villeneuve)

V kinech od: 05.10.2017

Kultuvní film Ridleyho Scotta kombinující sci-fi s noirovou detektivkou po letech dostal pokračování. Harrison Ford jako Deckard se objeví a skoro určitě bude hrát klíčovou roli, hlavní postavou by však měl být drsňák s tváří Ryana Goslinga na IMDb uvedený jen jako „Officer K“. Z trailerů je o příběhu zřejmé dost málo,což je plus, a o režii se postaral Denis Villeneuve, který stojí za snímky Sicario a Příchozí (Arrival, 2016), Ridley Scott pouze produkuje. Opět je vidět jeho úchvatný cit pro kompozice a barvy a spolu s hi-tech vizuálem to vytváří velmi pěknou atmosféru. Takřka legendární status prvního dílu, ale tvůrce staví do nelehké pozice, hlavně nařčením ze zbytečnosti a pošlapávání klasiky, které se vyrojily už teď. Uvidíme jestli i druhý díl bude tak dobře vyváženým dílem.
Klasický noirový zaběr – postava redukovaná na siluletu
Precizně souměrná kompozice
Zneklidňující záběr


Sněhulák

(The Snowman, r. Tomas Alfredson)

V kinech od: 12.10.2017

Třetí detektivka v řadě, adaptace stejnojmenného románu populárního Joa Nesbøho, v pořadí sedmá kniha o vyšetřovateli Harrym Holeovi, kterého si ve filmu zahrál Michael Fassbender. Nejvíc se na to těším z toho důvodu, že film režíruje Tomas Alfredson, režisér vynikajícího Jeden musí z kola ven (Tinker Taylor Soldier Spy, 2011), náročného pomalého filmu, který divákovi nepodlézá a nesnaží se mu všechno po hollywoodsku naservírovat, ale naopak trochu testuje jeho pozornost. Sněhulák vypráví o pátrání po sériovém vrahovi a z traileru vypadá dost atmosféricky, také kvůli té krásné práci se světlem. Předlohu jsem bohužel ještě nečetl, chtěl bych přečíst, avšak už to nestihnu před návštěvou kina.
Film ponořený do temnoty a chladu
Enigmatický záběr ryby na ledu
Postavy vytlačeny na samotné okraje rámu. Divák se nemůžee soustředit na obě naráz a je nucen těkat mezi nimi

Geostorm: Globální nebezpečí

(Geostorm, r. Dean Devlin)

V kinech od: 19.10.2017

Jestli z tohoto seznamu bych musel jeden film vynechat byl by to asi tento. Režijní debut producenta a scenáristy Deana Devlina, spolupracovníka Rolanda Emmericha, měl mít svoji premiéru už před více než rokem. V důsledku špatného přijetí testovacím publikem byl přiveden producent Jerry Bruckheimer s novým režisérem (Danny Cannon) a film byl prý významně přepsán a přetočen. Dotáčky a přetáčky jsou v podstatě normální, podívejte se někdy na dokument z natáčení Jacksonova Pána prstenů, ale proslýchá se, že do filmu byly například vepsány nové postavy, což mi přijde jako znamení, že něco bylo dost špatně. Pořád to však může být dobrý film. Z traileru to vypadá na Emmerichovsky ulítlý ktastrofický film, mohla by to být zábava stejně dobře jako katastrofa.


Matka!

(Mother!, r. Darren Aronofsky)

V kinech od: 19.10.2017

Nový film režiséra filmů Pí (Pi, 1998), Requiem za sen (Requiem for a Dream, 2000), Wrestler (The Wrestler, 2008) a Černá labuť (Black Swan, 2010), ale také ne zrovna dobře přijatého filmu Noe (Noah, 2014). Teď je tady s psychologickým, mysteriózním hororem a z traileru to vypadá na další jeho nepříjemný, tajemný film. Trailer toho moc nevyzrazuje, ale proslýchá se něco o inspirací filmem Rosemary má děťátko (Rosemary's Baby, 1968, r. Roman Polanski).

Idylu naruší neznámý návštěvník
Návštěvníků přibývá
Tlumené "hororové" světlo a tajemné znamení na zdi
Sen nebo realita?

Thor: Ragnarok

(Thor: Ragnarok, r. Taika Waititi)

V kinech od: 26.10.2017

A na závěr října nová marvelovka. Thor tentokrát spojí síly s Hulkem a měli by tvořit něco jako dvojici z buddy komedií. Ale vypadá to, že u dvojice nakonec film nezůstane.

Tým čelící hlavnímu padouchovi: Hulk, Thor, Valkýra a Loki
Režisér Taika Waititi slibuje posílení komediální stránky (už předchozí Thorovi snímky brnkaly na komediální strunu více než jiné marvelovky) a do filmu přinesl zajímavou vizuální stránku. Thor po ztrátě svého kladiva Mjölnir se dostane do arény, kde se střetne s Hulkem v adapaci legendárního komiksu Planet Hulk. To však bude evidentně jen jedna část filmu, vydat by se měl na Zem hledat svého otce Odina, kde se setká s Doctorem Strangem (viz potitulková scéna filmu Doctor Strange) a porvat se v Asgardu s hlavní záporačkou Helou, bohyní smrti.
Zničené kladivo Mjölnir
Zvláštní vizuál, až trochu do abstrakce
Barevná paleta trochu připomíná Strážce galaxie

Žádné komentáře:

Okomentovat

Recenze | Noví mutanti se stávají dospělými

Noví mutanti – Falcon a.s. Noví mutanti jsou v kinech už pár týdnů, a přestože jsem je již viděl před docela dlouhou dobou, stejně si mys...